KliK KliK!

Friday, May 6, 2011

Binatang yg bernama Belangkas???

Korang pernah makan belangkas??? aku pernah sebab kat kampun aku melambak2 sbb kampung aku ada sungai yang bertembung dgn laut... mcm paya la lebey kurang...

Aku penah dgr org ckp belangkas nih berdarah biru dan darah dia mahal if jual... buat ubat. Lagi belangkas ni juz ley mkn telur n if salah potong ley memabukkan.


Ni pic belangkas di pesisiran pantai... sekali tgk mcm haiwan purba kn??? dulu mase kecik2 aku tgk national geographic yg menyatakan byk2 haiwan zaman purba yg masih wujud ialah belangkas....



telur dia kat bahagian bahagian bawah



Asam pedas belangkas nyummii!!!!!

Kalau ada ibu2 mengandung mengidam or mcm aku saje gatal2 teringin... belangkas ni ade byk kat pontian, kota tinggi, sabah n serawak or sape nyer tempat ade... bg tau kat eden ye....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...