KliK KliK!

Saturday, July 2, 2011

Kenapa dalam hati ada taman?

Biarkan, aku menjaga, perasaan ini oh.
Menjaga, segenap cinta, yang telah kau beri.
Engkau pergi, aku tak ‘kan pergi.
Kau menjauh aku tak ‘kan jauh.
Sebenarnya, diri ku masih,
mengharapkan mu.

Masih adakah,
cahaya rindu mu,
yang dulu selalu,
cerminkan hati mu.
Aku tak’kan bisa,
menghapus diri mu,
meski ku lihat kini kau diseberang sana.

----------------------------------------------------------------------
Hati adalah organ pling besar dlm badan tp dalam hati ada taman... sape yg kisah?
Pernah lagu di atas? mesti korang suke nih kan... tp apa yg anda paham tentang MENJAGA HATI? sebelum ni aku ada mengupas sikit tentang persahabatan dan juga tentang kawan tak boleh tengok orang lain lebih. Semua tentang hati dan perasaan manusia.
Aku malas nk merepek kat entry byk2 sebab2 kadang-kadang aku sendiri pun malas nak baca hahaha!
Menjaga hati nih byk aspek nyer. Contohnya perbuatan, tingkah laku dan juga mulut.
Contoh 1:
Anda tidak menjawab soalan yang telah ditanya oleh rakan.
Contoh 2:
Anda mencemik muka kepada rakan kerana malas nak layan.
Contoh 3:
Anda menaip rasa tidak puas hati anda di laman sosial.
Contoh 4:
Anda Bla bla bla bla...
Yg aku nk simpulkan kenapa kite perlu menjaga hati org lain???
sebab nnti kite dalam kesusahan, org tolong kite ikhlas.
sebab nnti bile kite kat sesuatu tempat kite selesa... org semua syg kite.
dan sebab paling penting, bile kite dah tiada kat muka bumi nih.... semua orang rindu kat kite dan kite akan dikenang sampai bile2... mcm aku kenangkan kwn kolej aku tuh.... dah lame x jumpe....

1 comment:

PUANSTOBERI said...

ni misti Azli lom balik keja ni, maka ekau ada byk masa menaip byk2 kan. teeheee :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...