KliK KliK!

Wednesday, July 27, 2011

How to make Cold to be COOL?


Terbaek punyer tajuk.... English mali.... hahaha lame aku dh x update blog coz bz....  sebulan juga aku x buka fb aku dan semua tanaman aku dlm game sudah dicuri org dan busuk dan x lupe juga kucing aku dh berlalat. Sebenarnya aku x nk cite pasal diri aku... tp aku nk cite pasal mcm mane nk change the cold to be COOL!!!
Adakah anda berasa diri anda terlalu bosan??? Kalau ye... dari segi ape??? Biar den bagi contoh:

COLD
TO BE

COOL

Sosial

Anda jadi seorang yg membosankan jika anda kurang mahir memulakan perbualan. Apabila anda bertemu seseorang yg x dikenali... ketika
Stesyen bas
Anda: Erm... nak balik mane yer?
Stranger: Balik Kuantan.....
Anda: Owh Kuantan.... saya nak balik Terengganu.... Hari ni nampak sibuk di sini...
(Sila lihat reaksi muka stranger tersebut... jika body language seperti x berminat nk berckp dengan anda... sila stop tetapi jika dia suka berbual dgn anda... sila rangka ayat anda dgn baik)

Pakaian

Kalau anda gemar memakai baju kurung, kadang2 tu tukar la pakai skirt labuh ala-ala exsekutip.... kalau lelaki... jgn la pakai skirt... kalau pegi ofis try change ur tie ikut mood anda... contoh nyer kalau sesekali kalau ceria tukar la tie tu kaler ceria sikit contohnyer orange ke... pink cerah ke.... jgn la kelabu asap n coklat gelap jer....
Tudung, jgn pakai ala-ala ariani jer... try jadi Yuna or sometime ala-ala farah brit-brit... baru org will get attention sikit... and if free hair pulak jgn dok belah tengah or tepi jer... sometime try pacak ke... botak chin ke.......
Kesimpulan:
Kadang2 diri kite mampu mengubah mood seseorang lebih ceria.... bukan sahaje anda nmpak cool, tapi u will be change the others person to be cool jugak terhadap anda... m i rite???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...