KliK KliK!

Thursday, June 30, 2011

Bersih kah perhimpunan bersih???

1st impression aku perhimpunan bersih adalah untuk membersihkan KOTA RAYA Kuala Lumpur dr sampah-sarap, maksiat dan pendatang asing tanpa izin... rupa-rupanyer... meraka nak membersihkan:

Tuntutan perhimpunan tersebut adalah:
-Bersihkan senarai undi
-Mereformasikan undi pos
-Gunakan dakwat kekal
-Akses media bebas & adil
-Masa berkempen minima 21 hari
-Kukuhkan institusi awam
-Hentikan rasuah
-Hentikan politik kotor
dgn org seramai nih... membersihkan longkang gerenti cantek!!!!!
Biar betul!!! aku rasa, sepanjang perhimpunan tersebut.... byk lagi sampah sarap akan bersepah2 berganda-ganda dr sebelumnya. 
Apa kate, aku nk bg pendapat sikit semasa perhimpunan tersebut berlangsung, mereka hendaklah membawa plastik hitam sorang satu dan penyapu lidi dan bersihkan Kota raya ni..... aku rasa mesti bersih.... dan matlamat nama bersih tersebut mesti tercapai.
Pendapat berikutnye....gunalah pengangkutan awam supaya udara kota raya nih bersih dan jalan raya pun bersih... tercapailah matlamat GO GREEN gitu.... sebab ape aku nk korang sume gune kenderaan awm??? sebab aku ade latihan memandu pada hari tersebut... SILA JGN GANGGU!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...