KliK KliK!

Friday, June 24, 2011

Kenapa saya tak boleh tengok orang lebih dari saya?

Saya bukan menunjukkan diri aku. Tapi saya kepada org yg seperti dinyatakan di atas. Anda pernah tak terjumpa org mcm ni? or anda lah org nyer....
Sanggup kecilkan hati kawan mcm tisu tandas
Bagi pendapat aku, org mcm ni telah di rekrut oleh parent dr kecil... kadang2 ibu bapa x kan tersedar cara didikan yg salah. Sebagai contoh:

lakonan 1
Anak: ayah, ani dpt markah 95% dlm math!!!!
Bapa: 95%? kenapa ani x dpt 100% mcm anak pak leman?

lakonan 2
Mak: Shila, tgk akak kamu tu... dh 10 kali khatam al-quran tp kamu tergagap-gagap!
Anak: Baik mak....

lakonan 3
Bapa: Bapa nk kau macam anak pak leman... pergi blajar sekarang!!!

SEMUA ITU SALAH!!!!! SALAH!!!! ANDA TELAH MENDIDIK ANAK ANDA KE ARAH KEBURUKAN IAITU PERSAINGAN TAK BAIK SEBAB TAKUT DGN MAK BAPA.

Apa yg persaingan tak baik tu?
Mereka bukan je bersaing utk pelajaran kerana perangai ini akan dibawa sampai besar.
CTH: Jiran beli sofa baru dia pun nak.
         Kawan beli gelang baru dia pun nak
         Sedara beli kereta baru dia pun nak
Nak tak salah tapi lama2 org akan perasan yg dia tak boleh tgk org lain lebih.

Lakonan 1:
Kawan: Aku baru beli kereta sorong semalam... 1.6 cc beb
Dia: ooooo org kaya bley laaaa aku x mampu.....

Esok
Kawan: Kau bli kete sorong ke??
Dia: A'a..... 2.6 cc..... smlm ade duit tercampak dr langit....

Errr.... ye ke????

Lakonan 2:
Dia: Wahhhhh.... Langsir baru ke???
Kawan: A'a..... smlm aku tergerak nk bli.
Dia: Amboi!!!! slaloo tuka... smpai x de tingkap kau nk gantung... kaye nyer kau.... ye la... aku x mampu mcm kau org kaye....

Esok
Kawan: Hey, langsir baru..... same corak dgn aku...
Dia: a'a. tp ni mahal sket.... smalam aku jumpe duit dlm kasut laki aku...

Errr ye ke????

RENUNG2 KAN LA.....

5 comments:

PUANSTOBERI said...
This comment has been removed by the author.
AdiaLuze said...

Wakakaka ...

Suka ngan adegan kat bwh tuuu ... BAIK PUNYEEE ...

p/s : Nak follow akak ker? klik je button follow bwh header tu :)

PUANSTOBERI said...

Adialuze :

Cena ko leh smpai sini ni? tehehehe :P

Mdm Biar Betul said...

adengan di atas benar belaka... tiada tipu pentipu yg berlaku...

Anonymous said...

stuju dgm mdm biar betol... kwn dari kecik sgp kecikkan at.. mmg rasa mcxm tisu tandas! chit! apa la sgt, kalau mati pun tak bwk alphard kamu dan banglo kamu yg cntik sgt, biarla org tau bila org tahu bukan tahu mlalui fb kasik org tgk..harini jiran beli livina esok dia beli alphard, kesian laki dia! hakahakahak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...