KliK KliK!

Thursday, June 23, 2011

Bomoh di buru!

Anda kenal bomoh ini?
KUALA TERENGGANU: Bomoh wanita berketurunan Siam dikenali Kak Yah, dipercayai dapat membantu siasatan kes pembunuhan seorang pemuda selepas menerima rawatan tradisional di sebuah rumah di Kampung Pulau Rusa, Marang, Khamis lalu. 
Ketua Polis negeri, Datuk Jamshah Mustapa, berkata bomoh berusia 43 tahun yang juga dikenali Kak Mah bersama suaminya, diperlukan bagi melengkapkan siasatan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.“Walaupun tidak mempunyai butiran lengkap pengenalan diri Kak Yah, kita, sudah menjejaki alamat tetap suaminya Norhisham Mustafa, 33, di Kampung Parit Air, Rantau Panjang, Kelantan,” katanya di sini, semalam.


Bomoh atau pengamal perubatan tradisional nih x semua mcm kak yah ni... ade yg betul dan ade yg tipu-tipu... dulu mak aku kene hantar2 dari manusia durjana... n ade lah pergi berubat sana n sini... beribu juga habis...  juga pernah terkena dgn bomoh penipu... dia keluarkan dr bdn mak aku then dia masukkan blik supaya dia sentiasa dpt duit mak aku... dey! mak bapak aku gigih cari duit... dia sodap jer.... 


kepada yang telah menghantar hantu jembalang n tuduh mak aku bela hantu.... aku maafkan korunk sebab mereka ni cetek ilmu dan singkat otak. aku maafkan kau supaya kat akhirat nnti x la aku ngadap jumpe korunk lg.


kepada yg menipu berubat mak aku ubah la perangai tu... korunk tutup pintu rezeki org yg mmg pandai ubat org...


so same2 insaf... ameeennnn!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...