KliK KliK!

Wednesday, August 3, 2011

Nak jimat.... tapi mcm mane?

Yeah!!! Dh puasa.... lps tu raya pulak... tapi.... duit? Nak bagi duit raye kat anak2 sedara n sepupu, nk beli baju raye lagi... nak beli kuih lagi.... adeh.... mane aku nk cekau yer?
Hurm mmg dugaan beb!!! Klu jadi budak kecik best.... x yah pk semua nih... tp sampai bile beb? So aku nk bagi cadangan sikit... nk tolong n kongsi tips sikit dgn anda... 

1. Elak Bazaar ramadhan (aku bukan nk ckp x yah pegi langsung... tp aku gerenti mesti pling minimum mesti RM5 mesti jalan punyer... tp kalau hari2??? Haaaa so aku cadangkan seminggu sekali  ok la....)

2. Baju raya (biar la sederhana... x payah ikut n nk menunjuk sgt... senang ckp ukur baju di badan sendiri.)

3. kuih raya x payah mahal (aku cadang cube buat sendiri.... ala.... resepi berlambak...boleh punyer... x perlu gempak sgt sbb aku gerenti org yg dtg dh kenyang... nnti buat simpan raye haji je la....)

4. Jgn beli mercun (alamak...aku dh terbeli sudah..... heee tp aku bajet RM55 sbb untuk adik n sepupu) 

5. X payah buffet nih (Buffet Ramadhan RM99 RM78 RM50 x bley blah beb... lg x terima akal kanak2 RM 46 budak2 bukan nyer mkn byk sgt... tp klu duit byk sgt... apekate share dgn org yg x berkemampuan.... anak2 yatim....)

Pic ni mase kwn aku blanje mkn pizza... pergh!!! mase blik kwn aku sorong aku pkai troli pasaraya
      Sepanjang hidup aku... benda2 nih lah menyebab kan aku kesengkekkan bila raye.... so.... hope anda cer kire bajet raye r sekarang... masih dpt di selamatkan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...